§ 4. Fortrydelsesret og Returnering

Du har 14 dages fortrydelsesret ved køb på Janehof.dk
Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du:

1) Har du modtaget din vare.

2) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

3) Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Stk. 2. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du kan meddele os på følgende måder:

1) Skrive til os på e-mail: info@janehof.dk

2) Ringe på 66 17 39 79

Når du meddeler os via e-mail eller telefon, skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Janehof
Dragebakken 19
5250 Odense SV

Stk. 3. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Stk. 4. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Stk. 5. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Stk. 6. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Stk. 7. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Stk. 8. Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1) Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

2) Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.

3) Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,

4) Gavekort.

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

1) Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

2) Du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

Stk. 9. Tilbagebetaling af købsbeløbet.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling den unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

§ 5. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på Janehof.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Stk. 2. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Janehof
Dragebakken 19
5250 Odense SV

Ved reklamation bedes du kontakt os på e-mail: info@janehof.dk eller telefon: 66173979

Stk. 3. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Stk. 4. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.