Handelsbetingelser ved køb på Janehof.dk

§ 1. Generelle oplysninger

Janehof
Dragebakken 19
5250 Odense SV
Danmark

E-mail: info@janehof.dk
Telefon: 26173579

§ 2. Betaling

På Janehof.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Mastercard Debit og Visa Debit, bankoverførelse og mobil pay.

Janehof.dk pålægger ikke gebyr på betalingskort.

§ 3. Levering

Janehof.dk tilbyder levering via GLS. Forventet leveringstid er 1-3 hverdage på vare der er på lager.

Janehof.dk bærer det fulde ansvar for varene, indtil du har modtaget dem. Vi leverer i hele Danmark, Grønland og Færøerne.

§ 4. Fortrydelsesret og Returnering

Du har 14 dages fortrydelsesret ved køb på Janehof.dk. Dog ikke for metermåls varer. og specielt designede varer
Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du:

1) Har du modtaget din vare.

2) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

3) Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Stk. 2. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du kan meddele os på følgende måder:

1) Skrive til os på e-mail: info@janehof.dk

2) Ringe på 26173579

Når du meddeler os via e-mail eller telefon, skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Janehof
Dragebakken 19
5250 Odense SV

Stk. 3. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Stk. 4. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Stk. 5. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Stk. 6. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Stk. 7. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Stk. 8. Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1) Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

2) Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.

3) Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,

4) Gavekort.

5) Varer der er afklippede i metermål.

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

1) Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

2) Du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

Stk. 9. Tilbagebetaling af købsbeløbet.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling den unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

§ 5. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på Janehof.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Stk. 2. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Janehof
Dragebakken 19
5250 Odense SV

Ved reklamation bedes du kontakt os på e-mail: info@janehof.dk eller telefon: 66173979

Stk. 3. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Stk. 4. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

§ 6. Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

1) Navn

2) Adresse

3) E-mail adresse


Stk. 2. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Janehof.dk og opbevares i fem år i henhold til Persondataloven, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart. Dog videregives oplysninger til udvalgte og betroede tredjemænd, der er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger med henblik på at levere de varer, som du har bestilt, og kunne holde dig orientereret om status på din ordre.

Stk. 4. Som registreret på Janehof.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Janehof.dk på e-mail: info@janehof.dk

§ 7. Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Janehof.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

§ 8. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på 6173979 eller info@janehof.dk.

Stk. 2. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.